まさにぃの折り紙コラム

折紙師範まさにぃのブログ。

川崎ローズと柿星人。/KAWASAKI ROSE & Persimmon Alien

f:id:masanii_origami:20201219082109j:image

前回に続き、川崎ローズのおはなし。
ちなちゃんが「4連の川崎ローズ」を作っている間に、実は隣で普通の川崎ローズが作られていました。

 

f:id:masanii_origami:20201219082318j:image

Continuing from the previous article, I'll talk about "KAWASAKI ROSE".
While Chinatsu-chan was challenging "Four connected roses", a normal KAWASAKI ROSE was made at the same time.

(前回/Previous:2020/12/17)

masanii-origami.hatenablog.com 


作ってくれたのは、みはるちゃん(小学2年生)。
黒地に桜模様が浮かんで、とってもオシャレですね。

Miharu-chan (2th grade of elementary school student) made it.
It's so fashionable with sakura pattern on a black background.


立体的なシーンは私が少しお手伝いしましたが、あとは自力でサクサク進めることができました。
私が初めて川崎ローズを折ったのは小5の頃。
彼女がこのまま折り紙を続けたら、私なんてすぐに追い越してしまうのでしょう。
(そしたら弟子入りしようっと。)

f:id:masanii_origami:20201219082331j:image

I supported her a little in the three-dimensional step, but she finished it almost herself.

I've made KAWASAKI ROSE when I was 5th grade of elementary school student.
If she continues Origami, she will overtake me easily.
(If that happens, I'll apprentice her and be a disciple.)


この日、みはるちゃんは新しい作品も作ってくれました。
「柿星人」だそうです。

f:id:masanii_origami:20201219082338j:image

On this day, she made another work.
She maned it "Persimmon Alien".


ロケットに乗って飛んでいく姿を再現してくれました。
首は容易に取れて、おしりに付け替えることができるんだそう…

f:id:masanii_origami:20201219082345j:image

The head can be removed, and attached it to his butt...


バラと一緒に、大切にカバンに入れて持ち帰っていました。
家族が増えてよかったね。

She happily took him home with her rose.

I'm glad he join her family.


みはるちゃんの独特のセンスは、いつもサークルのみんなを和ませてくれます。
Her unique sensibility always makes us cheerful feelings.